Keinotekoisia delegointiverbeja
j***@gmail.com
2016-03-08 10:52:27 UTC
Mikko Suokas wrote in message ...
Maalari maalaa.
Maalarimestari maalauttaa.
Rakennusmestari maalaututtaa.
Rakentaja maalautututtaa.
Rakennuttaja maalaututututtaa.
Ostaja maalautututututtaa.
Ostajan vaimo maalaututututututtaa.
Ostajan anoppi maalautututututututtaa.
Ohhoh, onpas pitkälle vietyä teettämistä! Minä olen joskus kuullut
Hevonen vetää.
Hevosmies vedättää.
Työnjohtaja vedätyttää.
Työnjohtajan esimies vedätätyttää.
t. Mikko
Lieneekö tuo nyt kovinkaan pitkälle vietyä. Huhut kertovat, että
Neste-nimisessa putiikissa olisi ollut 17 organisaatiotasoa. Siinä sitten
voikin miettiä, mitä pääjohtaja tekee, kun tsuppari vaikkapa monistaa.
Matti
Pääjohtaja monistutatutatutatutatutatutatutatutattaa.
MR2
2016-03-20 12:03:16 UTC
Ohhoh, onpas pitkälle vietyä teettämistä! Minä olen joskus kuullut
Hevonen vetää.
Hevosmies vedättää.
Työnjohtaja vedätyttää.
Työnjohtajan esimies vedätätyttää.
Olen kuullut tuon versiona:

Hevonen vettää,
minä viätän,
pomo viättättää,
mutta Kajjaani-yhtiö viätätyttää.

MR

---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.